Parasta Taitajassa?

Taitaja-tapahtuman toteutuksen kautta Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Gradia tarjoilee uutta osaamista niin opiskelijoille, henkilöstölle kuin työelämällekin, kehittäen koko ammatillisen koulutuksen laatua. Kerron teille muutamia esimerkkejä, kuinka Gradian opiskelijat ovat olleet suurena apuna Taitaja2020 Jyväskylä -tapahtuman markkinoinnissa. Kiitos vielä kerran sinulle opiskelija, joka tunnistat itsesi tästä!

Upeita Taitaja2020-markkinointikuvia on ilo käyttää ja näyttää! Kaikissa kuvissa malleina ovat Gradian opiskelijat, yhtä kuvaa lukuun ottamatta. Opiskelijoita kuvattiin eri aloilta ja ammateista: floristiikka, infrarakentaminen, matkailu, leipuri-kondiittori sekä elektroniikka ja robotiikka, muutamia mainitakseni. Kameran takana harjoittelivat valokuvausalan opiskelijat yhdessä ammattikuvaajan kanssa. Kuvia käytetään Taitajan markkinoinnissa, tässä postauksessa niistä muutamia.

Taitaja2020-mainosvideon toteutuksessa kokeilimme uudenlaista yhteistyötä, jossa media-alan opiskelijamme työskentelivät tuotantoassistentteina videon toteuttaneelle mainostoimistolle Aava&Bangille. Käsikirjoittaja, ohjaaja ja leikkaaja Tommi Niukkanen oli tyytyväinen lopputulokseen: ”Tämä oli ensimmäinen kerta, kun tuotannossamme oli mukana muitakin tekijöitä. Pakko sanoa, että järjestelyt hoidettiin todella mallikkaasti. Kouluarvosanana 10+. Upeaa.” Videolla esiintyy Gradian opiskelijoiden lisäksi myös yksi opettajammekin! Taitaja2020-video – katso ja ylläty!

Gradian opiskelijoiden kädenjälki näkyy myös muualla markkinoinnissa: upeiden Taitaja2020-ajoneuvojen graafisessa ilmeessä ja teippauksessa, Keski-Suomen Taitaja9-aluekilpailun järjestämisessä sekä monissa Taitaja2020-tapahtuman aikaisissa tehtävissä, kuten somistuksessa, opastuksessa, valokuvauksessa ja videoinnissa. Lisäksi Taitaja2020-toimistolla on apunamme opiskelijoita työpaikalla tapahtuvan oppimisen -jaksoilla.

Joko seuraat Taitajaa omassa somekanavassasi? Taitajan löydät Instagramista, Facebookista, TwitteristäLinkedInistä ja YouTubesta. Sosiaalisen median viestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa on mukana markkinointiassistentti Anni Karjalainen, jonka yhtenä osa-alueena liiketoiminnan ammattitutkinnossaan on sosiaalinen media, muun muassa Instagram-tilin hallinnointi. Anni tekee paljon muutakin, hän on muun muassa rakentanut ja ylläpitää päivittäin Taitaja-verkkosivustoa.

Entä mitä tapahtuu, kun laajennetaan osaamista Jyväskylän EduFutura-yhteistyötä hyödyntäen? Gradian, Jyväskylän ammattikorkeakoulun (Jamk) ja Jyväskylän yliopiston opiskelijoiden kohdatessa toisensa syntyi mukaansatempaava ja innostava, Taitaja2020 Jyväskylä -tapahtuman virallinen kisabiisi, jonka saat soimaan tästä. Sopivasti vettä ja aurinkoo, kovaa työtä ja lepoo, silloin mennään täysii, unelmii kohti!

Mitä Taitaja antaa opiskelijalle kaikesta tästä? Käytännön läheisyys ja tekeminen tuovat itsevarmuutta omaan osaamiseen, avaavat uusia näkökulmia ja lisäävät valmiutta tuleviin projekteihin. Taitajassa mukana olo on erinomaista markkinointia opiskelijan osaamiselle. Uskon, että työnantajat arvostavat näiden tulevaisuuden ammattilaisten osaamista sekä Taitaja-kokemusta, ovat he olleet kilpailemassa tai osallistuneet Suomen suurimman ammatillisen koulutuksen tapahtuman järjestämiseen.

Tämän kirjoituksen kansikuva on se markkinointikuva, jossa mallina ei ole opiskelija – kuvassa olen minä! Joskus on toimittava nopeasti, tässä tapauksessa minun oli heittäydyttävä itse kameran eteen, kun opiskelija ei päässytkään paikalle. Olen saanut olla monessa mukana, kehittäen Taitajan markkinointia, viestintää ja brandia. Mieleeni on jäänyt uuden verkkosivuston konseptointi ja visuaalisen ilmeen suunnittelu sekä sivuston rakentaminen, valokuva- ja videoprojektit sekä sisäisen viestinnän kehittämistyö. Olen laajentanut omia verkostojani sekä saanut tehdä töitä opiskelijoiden kanssa, myös heiltä oppien.

Taitajan matkassa meistä kasvaa ja kehittyy jokainen – ja se on parasta Taitajassa! Siinä vastaus otsikon kysymykseen.

#taitaja2020 #tunnetulevaisuus

Sinua saattaisi kiinnostaa myös

Creanex Taitaja-yhteistyökumppanina jo vuodesta 2011

Creanex on suomalainen simulaattorivalmistaja. Tuotteitamme käytetään laajalti erilaisten työkoneiden ja […]

Jaakko toteuttaa unelmaansa puuseppänä Puulon Oy:n tehtaalla

Jaakko Järvellä on ollut elämässään selvät sävelet: hän on aina […]

Nilfisk – kehityksen edelläkävijä jo 114 vuotta

Nilfisk lanseerasi jo vuonna 1910 ensimmäisen sähkökäyttöisen imurin Euroopan markkinoille. […]

Tapahtuman pääyhteistyökumppanit